top of page
  • Bruksledaren

15 km – Ut på tur, alltid sur...


...ja så heter det ju vanligtvis inte men så har det känts de senaste skogsturerna. Frustrationen har varit stor och kontrollfreak som jag är så önskar jag att jag kunde bestämma när snön skulle smälta bort så pass att det vore framkomligt på Bruksleden nu... men det fungerar ju inte riktigt så...

Jag testade att gå in vid Björnbackarna och Bruksleden där i riktning Jättåsarna men det var ren isgata mestadels på den vägen innan jag svängde in mot naturreservatet. Där övergick det i snö och underminerad tjock skare med forsande bäckar på många ställen. Jag var tvungen att gå långt på sidan och parera för träd, hästskit och bråte.

Jag bestämde mig därför för att gå Svartbergsvägen hem där det var ren asfalt. Stannade till vid centrum, mötte upp maken och handlade, packade in i bilen men satte mig aldrig i den utan gick hem istället så jag skulle få en rundslinga ;) Väl hemma och med lunch i magen satte jag mig på trädäcket och njöt av solens strålar (+15 är alldeles lagom enligt mig) och en finöl.

Imorgon mina vänner kräver frustrationen att jag tar en längre tur där jag vet att det är barmark, d.v.s. cykel- och gångbana + landsväg. Jag önskar er en fin lördag <3

Dagens GPX (kopplar apparna Endomondo + Relive)



3 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page