top of page
  • Bruksledaren

18.6 km via Fårbo, Smittsbo och Åvestbo


Idag startade jag hemifrån centrala Fagersta 06.13 och hade bestämt mig för att gå en slinga jag inte gått på länge, nämligen skogsvägen mellan Fårbo och väg 250. Tänkt och gjort - följde riksvägen fram till industriområdet Fårbo där jag gick in och genom allt fram till skogsvägen. Även här var det isigt och snöigt, åtminstone halvvägs.

Där kalhygget tog vid var det is- och snöfritt och var säker på att jag skulle få se något djur här, men inte förrän jag kom ut på väg 250 i riktning mot Köping stötte jag på några rådjur som jag filmade.

Traskade vidare och svängde sen ner mot Smittsbo och förbi Åvestbo och Aspatorp innan jag följde riksvägen över och under kungsbron förbi Västanfors kyrka och sen riksvägen hem.

Fin söndag och känns bra även om jag hade velat haft 2 mil i benen idag ;)

Imorgon börjar en ny arbetsvecka och tar en vilodag imorgon (tror jag)... Önskar er en fin kommande vecka <3

Videoklipp av rådjur nedanför väg 250 och dagens GPX




7 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page