top of page
  • Bruksledaren

13.6 km runt Ötjärn och möte med räv...


Efter jobbet gick jag hem och käkade lunch, bytte om och drog sen till Ötjärn för att kolla hur mycket snö som låg kvar efter gröna slingan. Det skulle visa sig vara en hel del. Det var mer snö än jag trodde faktiskt och jag var glad att jag valt Icebugsen. När jag svängde ner mot vattnet så såg jag någonting stort en bit framför mig men kunde inte riktigt urskilja var det var först...

Jag gick närmare och den rörde sig inte så jag var osäker på om det var en stubbe... Fem meter till så såg jag att det var en räv och den verkade inte uppfatta mig överhuvudtaget förrän jag gjorde ett lockande ljud med munnen. Då vände den sig om, fick syn på mig och stack iväg. Utan att överdriva kan jag säga att detta var nog den största räv jag sett personligen under min livstid. (videoklipp på räven längre ner)

Jag tragglade mig runt Ötjärn och hade hoppats att Ötjärnsvägen åtminstone skulle vara snöfri men icke... Jag vek sen av ner mot vattentornet och hem förbi Folkets hus.




5 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page