top of page
  • Bruksledaren

15 km – Hedkärra runt – start 03.47


Några av er vet ju om en del av mina funktionshinder, andra inte. Så här kommer ett mer personligt inlägg. Ett av funktionshindren jag lider av är extrem muntorrhet (utredd för Sjögrens syndrom 3 ggr men uppfyller "bara" 2 kriterier av 3), vilket självklart stör sömnen rejält och blir ett moment 22 med vätska vs toalettbesök. (detta har varit sedan 2009 så tro mig - testat allt!)

Inatt vaknade jag 2 ggr och vid 03.20 beslöt jag mig för att gå upp (förvånansvärt pigg ändå). Jag tryckte i mig ett ägg ett glas mjölk, tog ryggan packad med banan och vatten och begav mig iväg ut i mörkret. Följde riksvägen och när jag kom fram till Oti och korsningen mot Ludvika hade det ljusnat tillräckligt för att jag skulle se vägen ;)

Gick förbi stallet och hade hoppats få se räven som jag brukar, men inte idag. Passerade Svartberget och Jättåsarna och fortsatte via Svartbergsvägen där en snutt av Bruksledens etapp 15 ansluter nära Fageråsen och sen hem via Fagersta centrum för omväxlings skull (brukar gå via Fagersta Norra).

Väl hemma hade jag tid för såväl vaskning, ombyte, kaffe och macka innan jag traskade iväg till jobbet 07.15. Min arbetsdag slutar ju 12 och kan mycket väl gå EFTER arbetsdagens slut, men min mage gillar mig bättre när jag rör mig INNAN jag ska sitta still i många timmar. En annan anledning till att jag föredrar att gå TIDIGT på sommarhalvåret är att värmen orsakar svullna händer och fötter. Därför föredrar jag svalka och kyla.

Önskar er en fin torsdag <3

Dagens GPX (Kopplar apparna Endomondo + Relive)



3 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page