top of page
  • Bruksledaren

40.6 km och 9 timmar senare – Jag gjorde det!!!


Tanken idag var att gå etapp 21 mot Malingsbo och slå mitt PB på 37 km men jag kände att vänsterknät inte skulle palla den etappen eftersom den är den mest kuperade av Bruksledens alla 26. Istället valde jag att gå hemifrån 05.47 via Åvestbo/Smittsbo, upp på väg 250 direkt istället för lilla skogsvägen som var översvämmad sist, in vid Norra Morsjön och etapp 14 där jag valde att följa skogsvägen så långt som möjligt tills den anslöt till Bruksleden igen.

Förbi Godkärra (Fagersta) där jag gladeligen upptäckte en förbättring av markeringen för Bruksleden. Mycket tydligt nu i korsningen där! Det var dock svårare att ta sig fram till spången så jag fick klättra över massa fäll och det var genomgående så på hela etappen. Spängerna däremot var bra och sällan under vatten!

När jag närmade mig Morbyn stötte jag på en kvinna med hundar och vi pratade en stund om vildsvinen som lämnat tydliga avtryck just där innan jag gick vidare. Framme vid Abborrtjärn gjorde jag lunch och där var lugnt eftersom bommen var nere. Ved fanns det gott om då Fagersta kommun fixat fint innan öppningen nästa helg.

Jag gick hem via Jönsbacken där familjen Nordhs får sprang lösa på vägen och bäade mig välkommen <3 Jag var skapligt trött i kropp och knopp nu men det var bara och traggla vidare. Framme vid Fagersta Stainless tittade jag på appen och insåg att jag skulle slå personbästa trots allt och fick den energi jag behövde för att ta mig hem.

Nu behöver jag aldrig mer gå 4 mil på en dagstur igen. Nöjd och glad över att nått mitt mål (varför jag haft 4 mil som mål vet jag inte själv).

Nu ska jag slappa och önskar er en fin lördag.

Dagens GPX, harar vid Smittsbo och lunch vid Abborrtjärn.





15 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page