top of page
  • Bruksledaren

15 km – vacker soluppgång och nära möte med huggorm


03.30 startade min dag. Åt några bananpannkakor, ett ägg, drack lite kaffe och 03.53 var jag på väg för att få lite motion innan jobbet. Jag gick Hedkärra runt och stannade till vid Eskiln och tog kort på solen som var på väg upp 04.35. Hade hoppats få se räven vid golfbanan men den lyste med sin frånvaro även idag.

Gick förbi stallet och korsade Bruksleden vid Jättåsarna och Svartberget där Svartbergets naturreservat fått en ny fin trätavla. När jag var framme jämte Fageråsen på Bruksleden in mot Flobo var jag bara någon dm ifrån att trampa på en huggorm. Men jag klarade mig även denna gång. 14,9 km senare och väl hemma hoppade jag in i duschen, tog en macka och begav mig sen till jobbet.

På väg hem från jobbet kändes det mycket skönt att ha gått rundan imorse då termometern visade 26 grader... Ingen temp jag gillar direkt. Vi får se hur det blir imorgon men det är otroligt skön start på dagen även om många tycker det är natt och inte morgon ;)

Fin måndag på er.

Dagens GPX



5 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page