top of page
  • Bruksledaren

Nyutbildad, svettig och myggäten gick jag till Norberg


Igår var min en veckas utbildning inom borrindustrin klar. Jag jobbar ju med webb och intranät men eftersom jag är ny inom industrin bad jag att få gå kursen för att lära känna och förstå produkterna. Det blev en informativ, rolig, jobbig och lärorik vecka. Jag orkade med att gå heltid trots mina somatiska problem men jag fick kämpa och bita ihop.

Var det värt det? JA! Jag har mycket jag kan ta med mig av kursen in i mitt arbete. En ökad förståelse för produkter och en stor respekt för de som jobbar på golvet. Jag vet att jag aldrig skulle klara det vissa gör.

Det är olidigt varmt just nu och jag gillar det inte alls, men ville ut en sväng idag och tänkte att jag går Gamla Norbergsvägen från Fagersta till kyrkogården och fixar till lite vid farmor och farfars grav. Tanken att gå där var att slippa myggen för det kanske blåste lite mer där... Det gjorde det inte...

Jag hade även Naturpasskartan med mig men myggorna var många och envisa så det blev bara en av kontrollerna som låg nära vägen... Det gick inte att stå still över huvud taget. Fortsatte fram till Norberg, gick genom Karlberg, förbi Käll- och Centralskolan och sen till kyrkogården där myggen var ännu värre! Landade på 14.3 km och med tanke på omständigheterna så känner jag mig nöjd.

Fixade det jag skulle och ringde efter skjuts för det var inte värt att slå sig hela vägen hem (13 km).

Dagens GPX



18 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page