top of page
  • Bruksledaren

Naturpass, sopor och skogsbrand...


Det har varit mycket jobbrelaterade saker på sistone men idag kom jag ut en sväng och siktade in mig på att ta kontroll 40 direkt efter jobbet. Jag gick in första intagsvägen till Ötjärn efter Gamla Norbergsvägen för att leta efter kontroll nummer 40... Till en början hittade jag rejält med sopor och soffan står fortfarande kvar fast jag felanmält det till kommunen i vintras... Jag har skickat in bilder idag och felanmält igen...

Jag gick in där jag var stupsäker på att kontroll 40 var men tji fick jag och sen insåg jag att jag skulle gått in mycket tidigare än jag gjorde... Valde att fortsätta och tänkte att jag kan ju alltid försöka ta kontroll 30 som jag inte lyckades hitta sist jag körde Naturpasset här. Åh se på sjutton, idag hittade jag den.

Det var svalare i luften och blåsten rejäl men myggen var hemska ändock så jag beslöt mig för att gå hemåt. Men på vägen hem valde jag att gå in på Coop för att handla lite grönsaker innan. Det landade på 1 mil idag i alla fall och det är det längsta på länge så jag är nöjd.

Det som känns jobbigt nu är alla bränder och den närmsta är den i Sala som ger rejäl flashback till 2014 som var påtagligt nära och obehaglig. Jag håller tummarna att det snart är under kontroll och uppmanar alla att ta hänsyn till de eldningsförbud som råder.

Dagens GPX



3 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page