top of page
  • Bruksledaren

14 km, 7 kontroller och en jävla massa mygg!


Idag kom jag äntligen iväg ut i skogen...eller i efterhand: varför gick jag i skogen?

Jag förstår varför jag var ensam för myggen är kopiöst många och täcker en helt så fort man stannar...trots djungelolja... Ska köpa ett hölster till Thermacellen och testa den nästa tur. Det blev trots mygg 14 km och 7 kontroller tagna på Naturpasset 2018. Tänkte bege mig hemåt efter 5 men sen kom korsningen och tveksamheten att de två sista kontrollerna också kunde vara på vägen hem, bara liten omväg till...

Det är en underbar känsla att vara envis ibland även om jag kan reta gallfeber på många just p.g.a. samma orsak. När jag väl tagit de två sista kontrollerna och kom ut vid Rönningen blåste det storm och jag slog ut armarna och lät myggliken fara iväg dit pepparn växer.

Sista biten genom samhället, satte jag i lurarna, valde min Hiking Favourites-lista på Spotify, höjde volymen och gick/dansade i rask takt hemåt. Kvällen avrundades med räkmacka och många glas kallt vatten. Nu ser jag fram emot helgen och att vandra in mina nya Meindlkängor på lördag vilket säkerligen kommer generera skavsår till en början ;P

Fin torsdag på er <3

Videoklipp på hur det kan gå när man försöker följa bäcken till kontrollen men det är fel bäck... Och dagens GPX vittnar om förvirringen ;P




5 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page