top of page
  • Bruksledaren

36 km och inte ett skavsår trots sprillans nya kängor!


Planen idag var att gå in mina nya kängor av märket Meindl. Det kanske inte är smart att gå jättelångt de första gångerna då... det vet jag ju... men jag kanske inte är smart... för det blev totalt 36 km idag ;) MEN inte ETT ENDA skavsår. Så även om jag inte är smart så är jag envis och det kommer man långt på. Jag hade förberett mig för skavsår och ni som känner mig vet att Biltemas eltejp är en favorit när det gäller att hantera förbyggande av skavisar ;)

Nåväl, turen gick via Gamla Norbergsvägen där jag blev omkörd av flera veteranbilar och förstod att det måste vara dags för det årliga Myrbergsrallyt i Norberg. Valde att inte gå in vid Karlberg utan fortsatte förbi Ringvägen, in i byn och vidare till kyrkogården i Norberg för att fixa till vid farmor och farfars grav och säga hej till mamma, pappa, mormor, morfar och kusin Råse-Marie <3

När det var klart gick jag hemåt förbi mina gamla skolor, kyrkan, upp vid Kolningberg där jag tog mellis innan jag fortsatte ut på skogsvägen vid Stora Malmkärra där tydligen rallyt gick (inget jag visste) och fick njuta av fler fina bilar. Jag korsade Bruksleden flera gånger varav en i Malmkärra eftersom jag inte ville in bland myggen idag utan fortsatte förbi och in den skogsväg som går mellan Älgsjöarna.

Jag tog lunch på en öppen plats där det blåste mer och jag kunde äta i lugn och ro från mygg och broms som faktiskt var värst denna tur... När jag väl hällt i det varma vattnet från termosen i nudlarna började det regna... Jaaa tänkte jag och tog fram regnjackan men det kom max 10 droppar totalt och sen blev det vindstilla = MYGGINVASION... Jag njöt i den mån jag kunde innan jag fortsatte hemåt och vek in på Bruksleden strax innan Sörbomsbacke där jag mötte två andra vandrare (Deutsches ich glaube).

I Semla och 32 km senare spelade jag in en kort video och drog ner lite på tempot. Andra sidan och Fagersta Norra hem där jag blev omkörd av flera veteranare till så jag har fått sett mycket fina fordon på min tur idag. Inte varje dag det sker direkt. Väl hemma slet jag av mig kläderna, hoppade i poolen och njöt av en öl.

Nu blir det thaimat till kvällen så får vi se vad som händer imorgon men blir det en tur blir det nog Naturpasset 2018 i sånt fall.

Dagens GPX, räddning av kopparödla, Myrbergsrallyt på min vandringsled och näääästan hemma UTAN skavsår.






5 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page