top of page
  • Bruksledaren

16.7 km Naturpass i underbart regn


Jag hade tänkt ta en vilodag idag egentligen, men när alla måsten var gjorda och regnet började falla kände jag att jag måste ut så jag begav mig i riktning mot kontroll 2 av Naturpasset (gå/lunka/löp-kartan) och sen letade jag efter flera andra kontroller utan framgång...

Jag hittade även en begravningsplats för någons hund antar jag... Hjärtat högg till eftersom min dotter bär samma namn... Man får ju inte begrava hur som helst men denna verkade vara några år gammal (onödiga kommentarer undanbedes vänligen men bestämt)

Jag kunde inte låta bli att tycka det var fint eftersom jag själv vill få min aska utströdd längs Bruksleden...

Nummer 20 var på tillbakavägen så jag tänkte att jag tränger väl ner mig och letar ännu en gång efter den svårhittade kontrollen som maken och jag misslyckats hitta tidigare...

Svår terräng, svår framkomlighet och ett bäckkrön är inte lätt att hitta när det inte finns vatten i bäckarna och vegetationen är nästintill ogenomträngbar. Min vita jacka var inte vit efter den kampen kan jag säga men någon kontroll hittade jag inte denna gången heller.

Dyngsur begav jag mig i rask takt hemåt och glad över de 2 kontroller jag kunnat pricka av idag, sur över de jag inte hittade trots tappra försök... På´t igen imorrn kanske... Vi får se =)

Fin söndag önskar jag er <3

Dagens GPX



4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page