top of page
  • Bruksledaren

11 km, Hälleskogsbrännan och Fiket i Färnebo


Dagens 11 km mellan Fagersta och Norberg krävde allt pannben jag hade. Kroppen funkar inte alls i denna värme. Händerna sväller så pass mycket att jag inte kan knyta nävarna, ögonen funkar sämre och idag bråkade även vänsterben och fot. Men jag tog det lugnt och kom fram till dagens mål som var Karlberg.

Där mötte maken upp och vi åkte vidare mot dagens mål som var Fiket i Färnebo för att testa deras milkshakes. Men vi hade gott om tid så vi valde att svänga in vid Hälleskogsbrännan. På något sätt kändes det bra med rådande omständigheter runt om i landet att reflektera lite extra över det som var 2014.

Vi var inte ensamma där, en hel turistbuss med kissnödiga pensionärer var också där och kön ringlade sig lååång... Ja... Jag var extremt kissnödig så synen vi möttes av var inget jag ville se... Som tur var gav de sig av ganska snabbt så jag fick lätta på trycket ;) Vi åkte sen tillbaka och vidare mot Västerfärnebo till Fiket. Min man hade siktat in sig på pistage i sin milkshake men den var slut och klockan var lunchdags så vi beslöt oss för att ta varsin räkmacka istället... Det ångrar vi inte! Så god!

Har ni möjlighet så åk hit och ta en fika eller käka lunch. Mysigt, mycket trevlig personal och här finns allt möjligt att handla för den som vill. Min tremänning säljer sina handsydda fina barnkläder bland annat. Handikappanpassad ramp in i Fiket finns också kan vara bra att nämna.

Vi åkte över Ängelsberg hem till Fagersta där regnet föll sporadiskt, stannade till vid Ombenning så maken fick kolla sitt svampställe om det kommit något men ingenting än så länge (vi vet att vissa hittat kantareller redan).

Det blev en jobbig start på dagen även om jag är glad att jag genomförde milen efter långt uppehåll, men utflykten var pricken över i:et för mig även om jag inte känner mig på topp just nu. Vi får se om det blir några kilometer imorgon bitti. Det är nästan sämre att låta bli för kroppen havererar bara mer känns det som. Jag ska sova på saken så får vi se.

Önskar er en fin lördag!

Dagens GPX. Upplockad i Karlberg.



19 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page