top of page
  • Bruksledaren

Naturpasset 2018 – full pott!


Efter några riktigt jobbiga veckor med "siochsåmåbrasituation" begav jag mig ut med avsikt att avsluta Naturpasset 2018 och tänk - jag lyckades. Jag ringde vårdcentralen igår morse (de sade att ett brev skickats men det kom inte fram i tid) så med provsvaren; bra på njurar, uvi-odling och lever kände jag att: nu kör jag! Njurröntgen skall dock genomföras 18 september så vi får väl se...

Några hugg i "njurbältet" hade jag under dagens tur, men förvånansvärt mycket driv i benen och envisheten var lika oberörd som tidigare. Jag tog sikte på de två sista kontrollerna 35 och 39 och började. Kollade kartan, riktade in mig och hittade kontroll 15 som jag tagit tidigare ganska snabbt... Kollade kartan igen och tog sikte på 39.... Gick och gick (det var en bra bit in i eländig terräng) och kom till slut fram till något som lyste upp i skogen och jag tänkte: JAAAA! Gick fram, fast besluten att det var kontroll 39 när det stod 35.... helt utanför mitt "förståendeområde" eftersom jag tidigare försökte hitta 35:an....

Samlade mig, slogs mot mygg och älgflugor mitt i sumpmarken, viss om var jag nu skulle....

Gick och gick men allt blev fel.... Samlade mig igen (utan kompass, vill inte ha kompass) och körde min egen teknik som brukar funka... Funkade inte... Stannade, åt ägg, drack vatten... Tänkte; Jag går INTE hem innan jag tagit den sista...

Breddade tekniken och stenen skrek: - Kom hit!

Åh se, där var den, den sista kontrollen....

Tanken var sen att gå ner vid min vanliga grillplats och fixa lunch men det blåste satan och kändes inte säkert alls, så jag tog det sista av de två ägg jag hade med mig istället och bestämde mig för att elda lunchen hemmavid (låååååångt efter min vanliga lunchtid=grinig)

Jag är nöjd och denna tur gav så mycket mer, eftersom jag undersökte en del av makens gårdagstur på cykel när han snitslade banan för Klassikern till Epiroc. Min plan är att följa den imorgon om väder och kropp tillåter =)

Men jag är sååå nöjd med dagen... <3

Fick ny lur igår så jag varnar er för många slowmovideor ;P Älskar´t!

Dagens GPX (kopplar apparna Endomondo + Relive)




1 visning

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page