top of page
  • Bruksledaren

Ötjärn runt och tre nya stigar


Sent igår kväll ändrades min idag planerade tur mot Halvarsbenning då jag av en ren slump fick se att Norbergs Cykelklubb arrangerade en stor tävling just där jag tänkt gå. Bestämde mig för att köra Ötjärn runt istället med avsikt att undersöka halvön igen. Nu blev det inte så heller p.g.a. att jag inte kunde ta mig över spången... Alldeles för riskabelt och jag kände inte för att bada.

Vände och gick till min eldstad där jag oftast stannar. Men med hård blåst ville jag säkra upp eldstaden och ägnade 30 minuter åt att dels rensa skräp som någon annan lämnat i eldstaden... hämta mer sten och byggde om på höjden tills det kändes säkert. Lunchen jag värmde på var min dotters rester från kinamaten igår. Jag avskyr att slänga mat så jag bad om en doggybag och fyllde på med lite tomater och morötter bara.

Smakade så gott. En Innis avnjöts också och jag hade inte bråttom därifrån. Innan jag begav mig hemåt så försäkrade jag mig om att elden var helt släckt givetvis. Ötjärnsvägen blev mitt val hem, men svängde in på en stig som jag inte gått tidigare och kom fram där jag trodde, gick vidare och valde ännu en ny stig som visade sig gå väldigt nära Gamla Norbergsvägen hela vägen fram till korsningen mot Jaktskyttevägen.

Gick ut på Gamla Norbergsvägen igen, ner vid Melings nedre hyttruin och Floravägen, Svedjevägen hem. En skön tur men trots att alla prover har varit bra så känns det inte okej i kroppen. Sköterskan ville jag skulle träffa läkare så i början på oktober får jag se om det blir en utredning vad smärtan i sidan beror på och varför det känns som jag har UVI hela tiden... Frustrerande minst sagt.

13.4 km slutade dagens tur på och nu blir det lugna puckar så får vi se om söndagen bjuder på en ny tur eller inte. Kroppen får bestämma. Skön lördag önskar jag er <3




12 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page