top of page
  • Bruksledaren

19.8 km Bruksleden/Semla/Rudgruvan/Ötjärn


Jag var osäker om jag skulle gå idag, men efter en sen frukost och alla i familjen hade planer på diverse håll så bestämde jag mig för att packa ryggan och bege mig ut på ännu en tur för att plocka ner resterande vimplar på MTB-rundan som maken satt åt Fritidsklubben tidigare. Denna gång gick jag Bruksleden vid Semla, över vägen in vid Rudgruvan, förbi skjutbanan och sen samma slinga som sist fram till tunneln under riksvägen.

Där gick jag vänster för att följa markeringarna jag inte tog sist p.g.a. att jag då kom från annat håll. Väl ute på Ötjärnsvägen, gick jag tillbaka och tog ner de vimplar som var synliga, väl medveten att det finns några kvar mot Kolarbyn nu.

Men jag var hungrig nu och tog sikte på samma plats som igår - min grillplats - vid Ötjärn. Samlade ihop lite grenar som kändes torra, fyllde vatten i sotpannan, hällde upp lite pulverkaffe i kåsan och värmde vattnet. Idag valde jag att göra det enkelt och hade nudlar med mig så vattnet räckte både till mat och dryck <3

Dagens tur var fantastiskt skön och jag lyckades ännu en gång slappna av helt och hållet. Jag tycker dagens tur i jämförelse med gårdagen var betydligt skönare. Mer såna här stressfria turer vill jag känna i kropp och själ. Någonting har jag ju gjort rätt på sistone eftersom jag lyckats med nåt jag inte gjort förut: släppa alla tankar och bara vara i nuet.

Fin söndag på er <3

Sotpannan och GPX




7 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page