top of page
  • Bruksledaren

22 km Sänkmossen/Lilltjärn/Bergtjärn/Långtjärn


Idag kom jag äntligen ut efter att ha varit krasslig igen. Smärtan i sidan är tillbaka så jag får väl söka igen och hoppas få hjälp att ta reda på vad det kommer ifrån... Det känns inte bra i alla fall. Men dagens 22 kilometer var sköna trots det och jag valde att undersöka en, för mig, ny väg idag.

Jag gick via Sänkmossen och sedan skogsvägen i riktning Långtjärnsvägen. Det skulle visa sig vara en fin grusväg och jag fick skåda såväl rådjur som tjädrar. Vägen delade sig vid ett tillfälle och hade jag valt att gå till höger hade jag kommit fram i Skeppmora enligt kartan. Jag gick vänster och så långt jag kunde tills vägen tog slut.

Här visste jag inte om jag skulle kunna ta mig över sankmarken till den andra skogsvägen som var på andra sidan, men jag hade tur och det fanns en stig där som jag började gå. Jag kom fram där jag trodde så det kändes bra. Fikade och vilade lite innan jag fortsatte. Framme på Långtjärnsvägen stannade jag igen och tog lunch i form av rågkusar med makrill och lite varmt te till det.

Det värkte bra i sidan nu men jag tog det lugnt och tog mig hem (värken avtog halvvägs). Så skönt att jag kom ut idag och denna runda blir det definitivt fler gånger för det finns massor att upptäcka och stigar som gick kors och tvärs.

Dagens GPX



13 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page