top of page
  • Bruksledaren

25.3 km över stock och sten till och från Ombenning Dammsjö


Vaknade förvånansvärt pigg och ville ut och rasta benen. Gick hemifrån, Gamla Norbergsvägen, Långtjärnsvägen, in mot Bergtjärn. Tog in på stigen jag ville undersöka strax innan tjärnen Brudgummen. Jag kom ut där jag trodde, men efter kamp mot ett stort kalhygge. Gjorde upp eld vid ett nytt ställe vid Ombenning Dammsjö och det blev nästan en timmes välbehövlig vila. Stadgade upp knät och gick hem den stig jag gick förra gången. Hade hoppats fället skulle vara röjt...men istället var det värre och nästan 1 km träbana... Det gick inte fort idag men för varje gång jag upptäcker något nytt så är det så värt all möda. Vädret var fantastiskt och nu är kropp och knopp nöjda. Fin söndag på er 🧡🤗

Dagens GPX och andra klipp.




2 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page