top of page
  • Bruksledaren

11.5 tunga km – Lunch vid Ötjärn


Dagens tur var tänkt att gå till Norberg via Stora Malmtjärn men redan efter någon kilometer så högg det till i vänsterknät igen och jag insåg att jag inte skulle klara av att gå några 3 mil idag. Bestämde mig vid Kolarbyn för att svänga in vid Rönningen och ta Ötjärnsvägen fram till "min" eldstad för att göra upp eld och värma mat.

Men kroppen fick slita, inte bara knät; tröttheten var total: vänsterarmen värkte mer än vanligt och ögonen fortsatte även dem att bråka som de gjort de senaste dagarna. Jag är ju utredd 3 ggr för Sjögrens, uppfyller 2 kriterier av 3 men faller på reumaproverna trots värk i fingrar och leder... Idag känns det som en "Sjögrensdag" om jag ska förklara kortfattat så får ni läsa på själva; https://www.reumatikerforbundet.org/tag/sjogrens-syndrom/

Alla turer kan inte vara bra och denna var en kamp från början till slut, men jag kom ut, fick frisk luft och njuta av god mat tillagad över öppen eld. Nu ska jag ta det lugnt och försöka sova en stund och hoppas energin hittar tillbaka liksom värken letar sig bort.

Fin lördag på er <3

Lunch vid Ötjärn och GPX





7 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page