top of page
  • Bruksledaren

23.8 km lång adventstur på nya stigar


Eftersom kroppen fortsatt bråka och jag nu väntar på två olika röntgen för misstänkt artros så har jag inte kunnat röra mig som jag vill. Nya medicinen har ställt till en del den också men idag släppte yrsel och illamående och jag tänkte att jag testar knä och höft...

Jag begav mig mot Sänkmossen och hade för avsikt att undersöka en av alla de stigar jag sett och tog mig in i skogen ganska långt ner på Sänkmossvägen. Jag gick i riktning Skeppmora men hade ingen aning om vart jag skulle komma fram någonstans. Efter ett tag kom jag fram till en grusväg där jag mötte en löpare. Jag frågade vart vägen ledde fram och hon svarade: Ängelsbergsvägen....

Suck tänkte jag, dit vill jag inte men hade inte så mycket att välja på så började gå. Efter ett tag kom en stig som gick in till vänster och jag tänkte att jag kan lika gärna undersöka den stigen också. Vid stigens slut kom jag ut på Skeppmoravägen där jag mötte jägare med hund och en motorcrossförare.... Fortsatte i riktning Hyppenbenning och svängde in till höger på en annan skogsväg med förhoppning att jag skulle ta mig ner till Igeltjärnen för att göra upp eld och fixa käk....

Det gick inte så bra eftersom det inte fanns några stigar ner dit p.g.a. sankmark men medan jag stod och funderade så kom motorcrossföraren ut från skogen och stannade för att prata. Han undrade om jag jagade. Nä, tror inte jag får något på mina vandringsstavar sade jag ;) Det blev lite tjatter om stigen han kom ut ifrån så den ska jag undersöka vid ett annat tillfälle.

Klockan tickade och jag beslöt mig för att vända och gå förbi Hyppenbenning (för jag ville inte hem) och gjorde upp eld en bit längre fram innan Långtjärnsvägen. Efter 18 km så började kroppen säga ifrån men nu hade jag inte långt hem så bet ihop (för så illa var det inte...) och tog mig hem och landade på 23.8 km.

Tycker det blev en otroligt skön och trevlig tur och nu vet jag att min gräns går vid 18 km. Får acceptera läget och inte överskrida det förrän kroppens mysterium är löst. Glad och trött önskar jag er en fin andra advent.

Dagens GPX och lunchvideo




5 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page