top of page
  • Bruksledaren

13 km på Bruksleden och att äta soppa utan sked...


Var inte alls inställd på att ta mig ut idag men kroppen verkade vilja ha mer skog så jag packade lätt (fick ändå med mig ved trots minsta ryggan) och kände efter noga innan jag snörade på kängorna. Varken knä eller nacke protesterade men lite hugg i vänstersidan dock inget oroväckande jämförelsevis så jag begav mig.

Rutten idag gick förbi Västanfors kyrka, SECO och in Djupadalsvägen. Där vek jag av vid de äldre Bruksledsmarkeringarna och gick sen vidare och följde etapp 15 fram till Flobostigen där jag vek in på gul slinga för att göra upp eld och fixa sopplunch. Det var då jag insåg att skeden låg kvar hemma... Jag löste det hela genom att koka soppan som tänkt i sin egen burk, drack upp kaffet i termosen och hällde sedan över soppan däri och drack så gott jag kunde.

Det var ju onekligen svårt att tugga i sig resten men jag hade två limpmackor med mig också så jag blev mätt och det var ju huvudsaken. Kroppen kändes bra hela vägen hem och 13 km var alldeles lagom idag. Stannade till vid Coop på hemvägen för att handla lite ägg och kryddpeppar till julköttbullarna som ska tillagas i veckan innan jag fortsatte hem.

Himla nöjd, himla glad och om två timmar tar jag sista penicillinet (...för den här gången) och hoppas eländet håller sig undan ett bra tag nu. Jag önskar er en riktigt fin tredje advent <3

Dagens GPX



10 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page