top of page
  • Bruksledaren

26.5 km – 4 gravljus och en kebabrulle...


...var dagens packning på turen till kyrkogården för att tända hos de mina och äta lunch i skogen på hemvägen. Först hade jag tänkt att gå via Stora Malmkärra hem, men kände att det skulle bli för jobbigt så jag bestämde mig för att traska samma väg tillbaka: Gamla Norbergsvägen.

Framme i Norberg tände jag ljus i minneslunden för mamma och pappa samt vid gravarna hos farmor, farfar, mormor och morfar <3

På tillbakavägen tog jag in en av skogsvägarna, gick förbi bommen och in på en stig där jag gjorde upp eld och fixade käk innan jag fortsatte hemåt.

Runt -10 grader låg tempen på och frös endast om händerna ett tag medan jag gjorde upp eld. Knät höll hela vägen, liksom höften så det kändes bra. Nu laddar vi för en lugn julafton med god mat & dryck och hoppas ni alla får en riktigt fin julafton <3

Dagens GPX



4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page