top of page
  • Bruksledaren

19.2 km och antiklimax vid Kråksten


Dagens tur var tänkt att gå till Ombenning Dammsjö via Kråkstens naturreservat, men med tanke på att jag stött på jägare varenda gång jag gått förbi Hyppenbenning så tänkte jag att jag går in vid Skeppmoravägen och tar första skogsvägen vänster där jag gått en bit tidigare och visste att jag skulle komma fram vid den vändplan jag korsat föregående tur i området.

Jag började tveka efter att ha gått upp för första krönet och vägen bara fortsatte... Det skulle visa sig att denna väg som jag i min enfald trodde skulle vara 500 meter i själva verket var 2 km lång. Jag kom visserligen fram där jag trodde men möttes av massa fäll fortfarande och kände inte att jag hade någon som helst lust att klättra den kilometern det var fram till Kråksten därifrån.

Jag tog därför beslutet, sur som ättika, att vända och på tillbakavägen gick jag in en bit i skogen och gjorde upp eld på en stenhäll. Här fanns spår av älg precis vid ett av passen på höjden. Dagens lunch blev kyckling med bulgur och grönsaker.

Hemvägen gick via Jaktskyttevägen och även här hade det skövlats rejält med skog. Det känns inte som någon större vits att fortsätta gå åt Hyppenbenning i dagsläget med tanke på att det skövlas mycket här just nu och fället har nu legat i 6 veckor mot Ombenning Dammsjö. Tråkigt för jag gillar verkligen denna sträcka men får ge mig till tåls.

Skön söndag på er <3

Dagens GPX



7 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page