top of page
  • Bruksledaren

22 km – Ombenning Dammsjö verkar ha en oförklarlig dragningskraft på mig...


Igår våndades jag över att jag hade beslutsångest över vad dagens mål skulle bli. Jag avskyr beslutsångest och har det sällan... Jag hade fortfarande inte bestämt mig när jag vaknade imorse... Jag tänkte att jag går Gamla Norbergsvägen och tar beslutet att antingen gå in vid Ötjärnsvägen och första höger mot Lilla Malmkärra (som jag ville undersöka) eller mot Norberg och upp mot Kolningberg för att kanske gå in vid Bruksleden hem...

Framme vid korsningen mot Jaktskyttebanan skrek hjärnan: Ombenning Dammsjö!!!

Men alltså...(pratade jag med mig själv...) du hade ju bestämt dig för att ge upp försöken dit nu p.g.a. fäll, pågående skövling och ständig jakt....

Den andra hjärnhalvan resonerade så här: Nej, gå in där men bli inte sur om det kommer hinder i vägen....

Jag lyssnade på den "andra" och tur var väl det för även om jag stötte på jaktlagets bilar, så var där inga jägare i sikte och när jag kom fram till stigen mot Ombenning Dammsjö skulle det visa sig att ALLT FÄLL var borta!!!! (förutom några stormfällda träd) så med glädje gick jag genom skogen fram till sjön där jag gjorde upp eld och njöt av den värmande solen.

På andra sidan kom en fyrhjuling men den åkte vidare ganska snart. Jag passade även på att testa nyinköpta sågen. Jag har en pocket saw också men får ont i axeln av den så den här var lite snällare på det viset.

Det blev en skön tur där hemvägen gick förbi Mariaskolan och lasarettet.

Tror det får bli en tur imorrn också men det får kroppen bestämma.

Fin lördag på er!

Lunchvideo och GPX




12 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page