top of page
  • Bruksledaren

Snöskovandring


Med snöskorna på ryggan begav jag mig idag mot Ombenning Dammsjö igen, lyrisk över att fället var borta sist, men också väl medveten om att snöskorna säkerligen skulle komma till pass där idag. Jag hade så rätt, det var bara snö och inga spår av varken cross, traktor eller skoter på stigen så jag monterade på mig snöingarna och traskade ut i den orörda snön.

Det var några kämpiga kilometer fram till skogsvägen mot Dammsjön men betydligt lättare än att gått utan. Jag gjorde lunch vid första eldstaden men valde att gå förbi den och göra upp eld på udden bortom för att få en bättre vy över det frusna vattnet med snötäcke.

Vindstilla, inte en själ i sikte, massor av djurspår, god mat och finöl. Jag önskade nästan jag packat med tält för att sova kvar. Sånt lugn jag kände idag har jag inte känt på länge.

Hemvägen gick via exakt samma rutt som dit och vid Hyppenbenning mötte jag jägare med bössan i skarpt läge men när han såg mig så satte han den på axeln. Vi slog några ord och han var precis lika trevlig som alla andra 20 jägare jag träffat efter Hyppenbenningvägen ;)

18.5 km landade dagens tur på och det blir nog en imorrn också =)

Fin lördag på er <3

Dagens GPX



6 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page