top of page
  • Bruksledaren

De kallar mig kämpe...


...och kanske är jag en mental gladiator? Det har varit några riktigt tunga dagar sedan jag i onsdags fick beskedet att min anställning inte kommer förlängas p.g.a. budgetnedskärningar... Jag går alltså mot ännu en ofrivillig arbetslöshetsperiod. Anställningen var tidsbegränsad men min förhoppning och känsla var positiv fram tills dess med beröm och lovord... Så jag är något förvånad, sårad, ledsen, arg, ja många känslor ska få plats i ett redan hjärntrött huvud...

Men jag har redan varit i kontakt med andra avdelningar samt sökt ett utomstående jobb så ja, på det sättet är jag en kämpe men det handlar mer om att överleva och jag känner mig allt annat än glad och stark...

Jag packade ryggan och begav mig mot Bruksleden via Semla där jag fick pulsa i snö (inga snöskor med idag). Bara rådjuren och jag verkade uppskatta etapp 15 då jag följde spåren och hade önskat det varit älg som gått där. Vek ner mot Sörbomsbacke och tog skogsvägen som sammanstrålar med Bruksleden och tog mig mellan Älgsjöarna...

Här trodde jag någon åtminstone skulle åkt skoter nyligen, men ack så fel jag hade. Det blev rätt tunga 4 km fram till Bråforsvägen där jag svängde höger mot Stora Malmkärra, korsade riksvägen, sedan höger igen mot Lilla Malmkärra. Framme där tog jag vänster och skoterspåret fram till Ötjärnsvägen men stannade och gjorde mat i skogen innan jag nådde Ötjärn där jag valde grön/gul slinga hem igen. Turen idag landade på 21.3 km.

Det är mycket jag behöver samla tankarna kring just nu så det blir en tur imorgon också för min bästa vän just nu är skogen <3

Kram på er.

Dagens GPX:



9 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page