top of page
  • Bruksledaren

22 km vandring med och utan snöskor


Hade inte riktigt bestämt mig om jag skulle gå mot Ombenning Dammsjö idag eller inte, men när jag väl kom fram till stigen jag brukar gå in så blåste det så pass att det kändes bättre att gå rakt fram och följa skogsvägarna istället fram till Kytjärn. En stor svart tjäder höll på att skrämma skiten ur mig. Måste de ligga och trycka på det där viset varenda gång *asg*.

Där gjorde jag upp eld och intog gårdagens rester av kinamaten vi åt till middag innan jag begav mig vidare förbi Långtjärn och Ötjärn hem. Temperaturen låg på cirka minus 10 grader, men det blåste vilket gjorde det kallare.

Hade snöskorna med mig och de kom väl till pass vissa sträckor och landade nog på 5 km med dem skulle jag tro. Det kommer kännas imorrn. Har valt att ta en semesterdag imorgon för att fortsätta rensa huvudet och försöka komma till ro med mig själv. Det blir en tur imorgon också men kanske lite kortare. Vädret och kropp får avgöra den biten.

Fin söndag på er <3

Lunchvideo och GPX




4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page