top of page
  • Bruksledaren

Direkt från kontoret ut på Bruksleden


Med tungpackad rygga gick jag till jobbet imorse klockan 5 - ved, mat, ombyte, snöskor m.m. fanns med. När jag skulle ta mig in genom gågrinden fick jag ta av mig ryggan, pressa den tätt intill mig, hålla koll på snöskor och stavar samtidigt som jag tryckte passerkortet mot låset. Jag kom in med nöd och näppe.

Gjorde mina 6,5 timmar, tog på mig ryggan och samma procedur ut genom grinden. Sedan gick jag mot Västanfors kyrka förbi Hyttbäcken för att följa skoterspåret via Djupadalsvägen fram till Bruksleden med snöskorna. Efter sista stigningen, precis vid Bruksleden nedanför Jättåsarna gjorde jag upp eld (inte i naturreservatet!) och tog lite kaffe och en kycklingfilé jag fått över från lunchen - ovanlig fika ;)

Släckte elden, men struntade i snöskorna då det kändes som det gick lättare utan de sista 750 metrarna fram till landsvägen vid Fageråsen.

10.6 tunga km blev det, men alltid lika skönt efteråt att känna man rört på sig efter 6 timmars stillasittande.

Fin måndag på er <3

Dagens GPX och fikavideo




8 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page