top of page
  • Bruksledaren

14 km snöpulsning runt Ötjärn


Även idag drog jag ut i skogen direkt från jobbet, men denna gång med sikte på Ötjärn. Gick via Gamla Norbergsvägen och svängde sen ner Ötjärnsvägen där jag hade hoppats att någon åkt skoter nyligen åtminstone... men icke. Det var bara att pulsa på. Tack och lov var det lättare framme vid Lilla Malmkärra-skogsvägen men även här var det länge sen någon åkt. Blev lite förvånad faktiskt.

Kämpade på och gick ner vid min eldstad (här var det en halv meter snö att pulsa i) där jag gömt veden från gången jag glömde tändstickorna. Veden var kvar och jag värmde lite soppa och tog en knäckemacka samt kaffe innan jag begav mig hemåt.

Tänkte att jag kan fortsätta pulsa när jag ändå håller på och valde att svänga ner mot vattentornet, där ingen åkt skoter heller.... Mötte inte en själ idag vilket gjorde mig lite ställd eftersom klockan var ganska mycket när jag kom ut där.

Imorgon blir det nog lugnt och lördagen ska bjuda på busväder enligt prognos så vi får se när nästa tur blir.

Fin torsdag på er <3

Dagens GPX (från kontoret raka vägen ut i skogen och hem)



7 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page