top of page
  • Bruksledaren

23 km regnigt Naturpass, 8 kontroller...

...och 30 000 steg blev det idag. 6.5 timme frisk luft och en kamp på flera av kontrollerna idag. Som tur är jag envis men idag var det nog på gränsen till dumdristigt då jag snabbt blev hjärntrött efter att ha svansat runt på fel ställen på 3 av kontrollerna.


Ingen av dagens kontroller var lätta men jag lyckades sätta både 42:an och 34:an till slut. 42:an hade jag varit på rätt ställe även igår, men missat att titta åt det hållet när jag passerade... Sånt stör mig något när man hittar den dagen efter.


34:an passerade jag även den på millimetern som det kändes men gav inte upp utan gick in igen från ett annat håll och där var den.


Lunchen blev en repris på gårdagen både gällande mat och plats.


Flera nya stigar uppdagades och vackra vyer inne i de djupaste av skogar uppenbarade sig. Lyckades komma ett rådjur riktigt nära - hade den stått still hade jag aldrig märkt den. Vi var max 10 meter från varandra när den sprang iväg.


Väl hemma var det inte många torra fläckar på mig inte och middagen fick bli en väl förtjänad kebabtallrik.


Nu är det tre kontroller kvar och sen är Naturpasset 2020 klart. Får se om det blir på onsdag eller torsdag jag kniper dem.


Tyvärr lade Reliveappen av så ingen rutt att visa men tack vare Fitbiten så kunde jag avgöra längden iaf på dagens tur.


Ha en fin söndagskväll.


Videoklipp över ett regnigt Ötjärn.


52 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page