top of page
  • Bruksledaren

24.5 km på Bruksleden till förmån för MS-forskningsfonden & Cancerfonden

Igår tog jag semester för att göra min make sällskap på Neurologen i Västerås där han skulle få sin första medicinering på väldigt länge för sin MS. Proverna och allmäntillståndet har varit sämre så därmed var behandling aktuellt.


Denna gång ersattes den tidigare Mabtheran med den nya medicinen Rixathon (som tillhör Mabtherafamiljen men är 5 000 kronor billigare per behandling). Det tog några timmar för honom att sitta på dropp men gick lika bra som med Mabtheran tack och lov.


Nu hoppas vi att medicinen gör det den ska - bromsar sjukdomsförloppet... På vägen därifrån slöt vi upp med svärmor och svärfar då de satt i kafeterian och inväntade tiden för svärfars läkarbesök. Svärfar fick diagnosen cancer för en tid sedan...


Och av den anledningen valde jag att, idag vandra till förmån för: MS-forskningsfonden och Cancerfonden. (länkat till insamlingarna)


Jag valde Bruksleden etapp 15 via Jönsbacken, Skrikboravinen och från Skrikbo gick jag upp mot Högbyn (en senare omdragen sträcka av Bruksleden) och stigningen upp till Utsikten var inte att leka med och mjölksyran var ett faktum. Men väl däruppe så var det så värt det. Att jag inte varit här tidigare!!!


Tänkte först göra upp eld och fixa käk där, men hade ju bestämt att jag skulle ta lunch vid Abborrtjärn så beslöt mig för att fortsätta. Jag valde samma ställe som jag oftast gör på etapp 14 i riktning Morbyn.


Isen sjöng på ett sätt jag aldrig hört is sjunga och var såväl skrämmande som spännande. När elden tagit sig kom två vandrare förbi varav den ena av dem stannade till och frågade om jag var Bruksledaren.


När jag svarade ja fick jag veta att min blogg var en av anledningarna till deras vandring just idag. Otroligt roligt! Vi pratade en stund och jag tipsade om att undvika Skrikboravinen och ta vägen förbi Jönsbacken direkt istället. Hon var tacksam för info och jag smickrad över igenkännandet. Jag avnjöt lunchen och den värmande brasan innan jag packade mig hemåt via Björnbackarna igen.


Det blev en tur som fastnade på näthinnan och i hjärtat.


Önskar er en riktigt fin skottdag och skön lördagkväll.

Dagens lunchvideo vid Abborrtjärn

Dagens Relive (kopplar apparna Endomondo + Relive)


114 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page