top of page
  • Bruksledaren

25,5 km "Vasaloppshajk"

(Betalt samarbete med IceBug & RevolutionRace. Inlägget innehåller reklam och annonslänkar) Medan många andra bänkade sig med frukost till Vasaloppet imorse, gav jag mig iväg på en, låt oss kalla det "Vasaloppshajk" dagen till ära, mot Norberg.


Tanken var att köpa en räkmacka på Elsas och sen gå hem men jag var en halvtimme tidig så jag valde att gå in på min gamla arbetsplats: Coop för att se vilket utbud som fanns.


Det blev en skink- och ostbaguette som intogs på en mycket sittvänlig sten längs blå slinga i Karlberg. Det blåste en hel del men skogen skyddade bra. Hade favoritkläderna från RevolutionRace på kroppen och mina Icebug på fötterna.


Bra rea nu på RR så maken och jag har beställt varsitt underställ som kommer i veckan. Hoppas jag blir lika nöjd som jag brukar bli :)


Turen gick enligt följande sträcka: Fagersta via Gamla Norbergsvägen in till byn, tillbaka upp mot och in vid Lapphyttan/Karlberg och sen via MTB-spåret ut mot Lilla Malmkärravägen, Ötjärnsvägen, vattentornet och förbi Folkets hus.


25.5 km idag och jag är nöjd över helgens totala: 51,8 km.


Fin söndag på er <3





40 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page