top of page
  • Bruksledaren

25.6 km via Bruksleden etapp 23 till Kolningberg

Eftersom jag väntar på att kontroll 10 på Naturpasset i Fagersta skall återinstalleras på plats så fick det bli ren vandring idag... Trodde jag ja...


Jag hann knappt in på Bruksleden vid Stora Malmkärra förrän jag såg första Naturpasskontrollen för Norbergs karta (som jag inte har...än....) Lite lustigt faktiskt...


Jag gick fram till gruvorna vid Kolningberg där jag tog termoskaffe, macka och ägg. Efter att ha gått Bruksleden så kändes det alldeles för riskabelt att elda och fixa sopplunch så jag delade upp mackan och äggen så energin skulle räcka hela vägen hem.


Det tog inte mer än 10 minuter efter jag tog beslutet att inte elda förrän eldningsförbudet i kommunerna runtom tillkännagavs. Det är skönt med det där sunda förnuftet.


Hemvägen gick via Stora Malmtjärn, Lilla Malmkärra och Ötjärn. Sonen ringde på vägen hem och frågade om han kunde hälsa på då jobbet idag var i Ludvika. Naturligtvis sade jag och skyndade mig hem så gott jag kunde, tog vägen förbi Coop och köpte lite fika och ingredienser till räkmackor som får bli middag.


Imorrn blir det lunch ute med en gammal kollega och sen hoppas jag att kontroll 10 är på plats så jag kan få min karta komplett och släppa den ;)


Fin måndag på er <3


Dagens rutt



40 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page