top of page
  • Bruksledaren

26 km via Lapphyttan och ännu en räkmacka från Elsas

Ledig tisdag och jag visste det skulle bli varmt... Jag gillar inte värme utan vill helst ha maximalt 10 svala grader året om ifall jag fick välja. Därför valde jag att starta tidigt hemifrån Fagersta och Gamla Norbergsvägen.


Närmare Norberg tog jag in på blå slinga via Lapphyttan - det är något speciellt med skogen här - jag känner ett lugn jag inte känner någon annanstans - jag är förälskad i den här delen i Norberg.


Vid Karlberg stötte jag på en gammal kollega. Vi stod på behörigt avstånd och samtalade en stund innan jag traskade ner till Elsa Andersons konditori för att köpa en räkmacka.


Vi var tre stycken inne samtidigt och alla höll behörigt avstånd från varandra. Efter inköpet begav jag mig tillbaka samma väg och hade bestämt att äta mackan vid Lapphyttan.


Fåglarna kvittrade och solen började värma allt mer. Jag satt där en bra stund... i skuggan...


Hemvägen gick via samma blåa rutt men vek av till höger sen på grusvägen och fortsatte på blå slinga hela vägen till Fagersta och Ötjärnsvägen.


Där tog jag in på det lerigaste skoterspåret som passerar på sidan om Kottmossen.

Väl hemma har jag tagit fram mer räkor för ytterligare en räkmacka ikväll =)


Ha en fin tisdag <3

Åh dagens Relive:


47 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page