top of page
  • Bruksledaren

28 km och en räkmacka från Elsa Andersons kondis

Uppdaterat: 3 apr. 2020

Idag var det exakt 1 år sedan jag traskade 12 km av dagens 28 km men det slutade lyckligare idag än det gjorde då. Den gången hamnade jag på Hjärtintensiven efter att hjärtat rusat i 30 minuter...


De höll mig kvar över natten, fick göra massa tester men de hittade inga fel utan misstänkte att jag fått en panikångestattack, något jag aldrig varit med om och det har aldrig hänt efter detta igen heller så jag kan varken säga bu eller bä.


Omständigheterna var dock så, att det mycket väl skulle kunna stämma...


Idag gick jag dock motsols och väl framme i Norberg efter 11 km kände jag mig stark och frisk, ringde chefen och bemanningen för att tala om att jag tänker jobba imorgon. Gick vidare till Elsa Andersons konditori där jag var helt själv - köpte en räkmacka som jag tog med mig.


Planen var att käka den vid Stora Malmtjärn för någon eld ville jag inte göra upp idag med den stora risk för gräsbrand i kombo med blåst som det var.


När jag kommit upp till Kolningberg och passerat Bruksleden där var det som att gå in i en vägg och jag tänkte: VARFÖR skulle jag säga att jag kände mig stark för!?!


En smärta i vänster lårmuskel gjorde sig till känna men jag bet ihop, tog mig fram till Malmtjärn där de hade byggt en fin ny bänk. Tog fram räkmackan och solen lyste hela tiden medan jag drack mitt kaffe och mumsade på en av de godaste räkmackorna jag ätit. Den är värd 110 kronor måste jag säga!


Efter vilan kändes benet bättre men jag var så tröööttt ... Jag får väl skylla mig ensam om jag ska envisas med att gå nästan 3 mil efter att ha varit sjuk i 14 dagar.... Men syftet var ju att testa kroppen idag.


Så fort jag började gå hemåt, kom hagel och rejält kalla vindar men inget som störde, jag hade fått ätit till varma solstrålar så jag var nöjd.


Benet funkade hela vägen hem men det var kämpigt från Lilla Malmkärra till centrala Fagersta.


Men jag är redo för jobb imorgon för sjuk känner jag mig inte - bara trött och så går det när huvudet är dumt ;)


Kram på er <3

Dagens Relive (kopplar apparna Endomondo + Relive)


Hagel in slowmo vid Lilla Malmkärra


77 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page