top of page
  • Bruksledaren

29 km – Fagersta/Avesta

Dagens tur gick hemifrån Fagersta via Kärrgruvan till Avesta eller närmare bestämt riksvägen vid Lillsjön där jag blev upplockad.


När jag svängde in vid Kallmorberget stannade jag till då jag såg en hackspett på marken... Den hämtade kottar, flög upp i en stolpe och pickade in kottarna i hålet...


Första tanken jag fick var:

Här har vi en hackspett med dåligt samvete som försöker rätta till sitt eget misstag... Skrattade gott samtidigt som jag fascinerades av att den inte brydde sig om mig det minsta utan fortsatte hämta kottar och picka på dem.


Underlaget idag var varierande; is, vatten, snö, lervälling och barmark. Värst var nog Lillsjövägen på sluttampen innan Lillsjön där leran var överallt...


Jag gjorde upp eld på Långgruvevägen vid Storsjön innan jag begav mig mot Olovsforsvägen.


Vid Lillsjön träffade jag på en kvinna som trodde sig känna igen mig från en av vandrargrupperna på Facebook och vi började prata om Bruksledens olika etapper. Det blev ett trevlig samtal innan jag begav mig vidare ut mot riksvägen för att bli upphämtad.


Trött, nöjd och glad över milen i helgen och ser fram emot en ny vecka. Imorgon ska jag äntligen få röntga ländrygg, halsrygg och vänster knä efter 7 månaders väntetid... En del är bättre men smärtan i sidan är kvar så hoppas de hittar vad som orsakar det onda.


Fin söndag på er.







34 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page