top of page
  • Bruksledaren

31 km och 8 timmar frisk luft...

Uppdaterat: 11 okt. 2019

Dagens tur började dimmigt och regnigt. 22-24 km var planerat - tur och retur Abborrtjärn, men då det visade sig vara massa folk däruppe (trots att det bara stod på iFiske att det var bokat imorgon), valde jag att fortsätta mot Billsjön där jag gjorde upp eld och fixade käk.


Men strax innan Billsjön om man kommer från Morbyn så ligger Stora Mörttjärn, och där hittade jag en stig (väldigt igenvuxen dock) ner till vattnet som jag tog.


Älgflugor fanns i överflöd just där så gick tillbaka och fortsatte till Billsjön. Efter jag käkat gick jag mot Lindbostugan via Bruksleden men tänkte att jag kan lika gärna undersöka en annan stig jag såg på kartan upp mot Högbyn, istället för att gå tillbaka mot Abborrtjärn.


Det hade regnat några timmar av de 8 jag var ute så rejält blött och lerigt efter den stigen. Snårigt och oröjt är också en beskrivning som stämmer in bra men jag kom till slut fram på det grönmarkerade gamla skidspåret från Högbyn och kände igen mig.


Gick mot nedre parkeringen och sen samma väg tillbaka men stannade och mötte upp maken på stan för lite mathandel.


Det blev en skön ledig dag efter intensiva utbildningsdagar i Västerås. Hoppas ni andra också haft en fin, skön dag.


Kram på er

Och så här såg rutten ut:


73 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page