top of page
  • Bruksledaren

32 km på Bruksleden till Billsjön...

...och hem via ny stig gick dagens tur. Men målet för dagen var att göra sopplunch vid Billsjön så jag korsade sockengränsen och gick över till Skinnskatteberg för att göra upp eld ;)


Tanken var att gå tillbaka via en gammal sträckning av Bruksleden upp på Klintberget och sen till Abborrtjärn, men efter att ha stött på två trevliga herrar som också vandrade och kom från det håll jag skulle gå tillbaka, kunde de konstatera att den sträckan syntes inte - varken gällande markeringar eller stigmässigt, för de hade också letat.


Jag kollade noga och försökte se markeringar längre in men det fanns inte tillstymmelse till stig upp på Klintberget från Sördammen sett. Hemvägen gick därför via skogsvägarna fram till Bruksleden mellan Abborrtjärn och Morbyn.


Turen började i dimma och kylslagen luft - jätteskönt - men avslutades med värme och sol men som tur var blåst. Endast en älgfluga på mig idag vilket var otroligt peppande bara det ;)


Hela telefonen dog på tillbakavägen efter Jönsbacken så därför blir det ingen Relive idag, men kunde räkna ut vad sträckan blev ändå - 32 km så jag är mer än nöjd med dagens tur. Jag vill också passa på att tala om att från och med 1:a oktober så börjar jag jobba igen och kommer inte ha samma möjlighet till att vandra. Därför kommer också inläggen bli mer sällan men jag ska försöka att göra de turer jag tar extra spännande då ;) Önskar er en fin tisdag <3


112 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comentários


bottom of page