top of page
  • Bruksledaren

33 km till Kalven via Bruksleden och Noren runt

Benen idag bar mig hemifrån centrala Fagersta via gamla landsvägen, Ötjärnsvägen, Lilla & Stora Malmkärra, Bruksleden genom Klackberg fram till Kalven där jag gjorde upp eld och värmde soppa.


Vattnet var spegelblankt med rejäla vak emellanåt. Pissmyrorna förklarade krig mot mig så jag satt så nära vattnet jag kunde för att få någon slags matro.


Planen var att gå till kyrkogården och kolla till de mina efter jag ätit och valde att gå runt sjön Noren som jag inte gjort sen i skolan. Det blev ju inte direkt längre än att gå tillbaka via Munkgruvan så jag är glad att jag valde den vägen.


Jag måste haft tur då det verkar ha varit en störtskur inne i Norberg men jag klarade mig hela vägen runt och hem trots mörka moln.


Efter gravvården kände jag att soppan inte räckte så svängde in på Coop och köpte lite energi med på vägen hem. När jag passerat Ringvägen stod där ett fint rådjur som jag filmade och närmare Fagersta var en kopparödla mitt på vägen när det kom en bil...

Jag fick bilen att stanna och räddade den ner i diket =) Undrar vad föraren tänkte.


Väl hemma hoppade jag i poolen direkt och nu blir det inte mer steg idag än vad nöden kräver bokstavligen.


Fin måndag på er <3


Dagens Relive:


Räddade en kopparödla från att bli påkörd

Fint rådjur som vägrade röra på sig när jag filmade.


45 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page