top of page
  • Bruksledaren

34 km - Fagersta/Avesta via Bruksleden etapp 26

Gårdagens tur började 04.27 hemifrån Fagersta. Jag ville gå tidigt för att slippa den värsta trafiken på landsvägen mellan Fagersta och Norberg. Vädret var riktigt behagligt: mulet och cirka 12 grader vid start.


Jag valde att gå genom Norberg, upp till Kärrgruvan, in vid Svinryggen och Kallmorberget för att sen ta den långa Finnbovägen fram till Lillsjön där jag sedan valde sista etappen på Bruksleden: 26 fram till Tråbacken. Efter det gick jag in mot Avesta där det var liv och rörelse på stan med spelmän och politiska stånd, slank in på Kings Arms och njöt av två segeröl efter 34 km i väntan på skjutsen som skulle komma.


Det tråkiga med turen var att ögonen bråkade rejält men hade förhoppning om att det skulle ge sig efter dropparna men det höll i sig hela vägen fram till mål och jag hade svårt att se längre än 20 meter bort eftersom det var som eldar i ögonen. Även vänsterbenet började krångla (efter Kärrgruvan) och det efter fredagens besök hos fysioterapeuten vilket kändes lite irriterande.


Lårmuskeln har råkat ut för någon typ av sträckning men jag stretchade då och då efter vägen så det var hållbart och inget jag behövde bryta för. Känner inte att något har förvärrats dagen efter nu heller.


Jag borde känna det mer i kroppen än vad jag gör idag men vem vet, jag kanske är vad man kallar vältränad ;)


Fin söndag på er <3


Åh gårdagens Relive: 34 km och strax under 8 timmar.


102 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Opmerkingen


bottom of page