top of page
  • Bruksledaren

40.7 km MTB via Bruksleden & Engelbrektsturen

Dagens 40.7 km blev i form av upptäcktsfärd på MTB för att reka lite nya vandringsrutter inför höst och vinter.


Starten gick hemifrån centrala Fagersta via Lilla Malmkärra, Stora Malmtjärn, Silvtjärn och här tog jag en, för mig, ny väg (har säkert åkt bil med pappa här någon gång under 80-talet) idag med sikte på sjön Ungen.


Efter Ungen, valde jag att svänga ner vid Hinsebo och förbi sjön Noren till dagens mål som var kyrkogården i -Norberg för gravvård.


Hemvägen gick tillbaka samma väg som jag kom förbi Noren, men svängde sen ner mot Klackberg för att följa Bruksleden genom gruvmiljön där jag även tog lunch strax innan Blå grottan på en parkbänk.


Det blev gårdagens rester av kycklingsallad med fetaost, pasta och massa grönsaker.


När jag ätit cyklade jag förbi Kolningberg och in mot Stora Malmtjärn igen, hem via Ötjärnsvägen och genom stan.


Det blev en mystur i lugnt tempo med en MTB vars växlar levde sitt eget liv men jag pratade snällt med den så det gick bra även hem tillbaka till Fagersta. Kroppen fortsätter bråka men jag bråkar tillbaka så får vi se vem som vinner.


Jag lyssnar absolut men mår så mycket sämre om jag inte rör mig så därför får jag anpassa rörelse efter hinder ;)


Otroligt glad att jag tog mig förbi Ungen för om skoterspår når hela vägen fram till bilvägen mot Nordansjö så kommer det nog bli en bra rutt till vintern.


Dagens Relive:




77 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page