top of page
  • Bruksledaren

5 mil upptäcktsfärd på MTB runt Häste Dammsjö...

...och Lillsjön (men inte Lillsjön vid Andersbenning) blev det idag där syftet var att upptäcka nya vägar vilket jag lyckades med. Jag har då inget minne från barndomen att jag varit just här runt Häste - en liten by med två hus.


Otroligt fin sjö men inte många platser runt att stanna till vid utan ganska brant ner och igenvuxet där det väl var plant - men en fin grillplats fanns nära husen - huruvida den är allmän eller tillhör de boende vet jag inte.


Idag var det dock inte läge att elda så jag hade bara packat med några tekakor och ägg som jag delade upp och första matstoppet blev när jag cyklat förbi nästa pöl - Lillsjön - också en fin pöl men även den svår att nå fram till från vägen. Inga synliga stigar för mina ögon idag i alla fall.


Efter Lillsjön höll jag höger och kom fram vid Oxberget där det fanns gott om gruvhål som det även gör i hela området runt Kallmorberget. Här stannade jag en stund och åt innan jag fortsatte så jag kom fram på Finnbovägen som tog mig tillbaka till Kärrgruvan.


Valde sedan att cykla mot Klackberg förbi Logenberg och sedan hem via Bruksleden en bit vid Kolningberg, Stora Malmtjärn, Lilla Malmkärra, Ötjärnsvägen, Kolarbyn och city.


Cykla är ju inte riktigt min grej men det är skönt när man ska reka nya vandringsrutter och se lite nytt. Man sparar ju en hel del energi mot när man vandrar. Det trista är att jag alltid domnar bort i tårna efter några kilometer så jag måste gå av cykeln ofta för att cirkulationen ska komma igång.


Idag lyckades jag även sträcka mig på insidan av låret efter cirka 4 mil och det var mindre skönt och blev problematiskt när jag steg av cykeln. Värk i handlederna är en annan anledning varför jag ogillar att cykla så även om det händer så föredrar jag att gå ;)


Men det är mer positivt än negativt och morgonen blev riktigt skön trots vissa krämpor. Två hökar, ett rådjur och en himla massa sniglar såg jag idag.


Önskar er en riktigt fin torsdag <3

Dagens bildkavalkad:


Dagens Relive:



60 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page