top of page
  • Bruksledaren

7 kontroller och utskälld av en råbock

Dagens 9 km långa söndagstur blev en Naturpassrunda i Kolarbyområdet där jag mötte många äldre i skogen varav flera körde Naturpasset. Riktigt kul att se även om det var lite för mycket folk för min smak idag.


Det blev 7 stycken avprickade kontroller och vid nummer 25 tog jag fram kaffe, skorpor och ägg när plötsligt en råbock dök upp 150 meter bort och började skälla ut mig...


Kände att jag inte ville stressa den så packade ihop och begav mig tillbaka genom skogen ut mot stigen istället.


Några av dagens kontroller var strategiskt placerade och inte så lätta att hitta. Det roligaste idag var att jag upptäckte flera, för mig, nya stigar! Det är ju detta som är det bästa med Naturpasset: man lär sig hitta i skogarna där man bor på ett helt annat sätt än man gör annars.


Man får se så mycket mer än man skulle annars.


Ha en riktigt skön söndag. <3



Dagens Relive (nej jag går inte 20 km/h):

Utskälld av råbock vid kontroll 25.


68 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page