top of page
  • Bruksledaren

Barmark och djupsnö...

...dimma, klarblå himmel och strålande sol sammanfattar dagens 24.4 km bra.

Barmark och dimma på vägen till Norberg i början och en massa ekorrar vid Melings nedre hyttruin.


In på Elsas för att köpa en räkmacka och en krämbulle innan jag gick hem i strålande sol och djupsnö innan Långmossen.


Räkmackan tillsammans med kaffe avnjöts i solen vid en nybyggd eldstad i Lapphyttan. Hade hunnit satt mig vid eldkojan när jag fick syn på eldstaden och flyttade mig dit istället.


Sen gick jag förbi Nya Lapphyttan och in på blågul slinga mot grusvägen. Ett rådjur skuttade en bit framför mig in i skogen. Framme vid grusvägen blev jag varse att det var flera dm snö att pulsa i men jag tänkte att någon kanske åkt med skoter lite längre fram...


Det hade någon inte... Jag försökte sätta fötterna i älgspår men den älgen lär ju haft ett frispel för mina korta ben fick jobba hårt och ta ut stegen för att sen gå tätt... Jag kunde inte sluta undra vad den hade hållit på med när den gått där.


1,5 km rent benpass blev det innan jag kom fram vid vägs ände och skogens snällare MTB-led där det visserligen var snö men helt okej snömängd. Medan jag följde leden bad jag en tyst bön om att nästa grusväg skulle vara uppkörd av något...


Det var den! Lättnaden var stor och benen värkte. Följde den fram till Lilla Malmkärravägen där jag tog fram krämbullen och drack lite saft innan jag fortsatte sista 5 km hem. Väl hemma stretchade jag lite ute på gården medans en fjäril värmde sig mot väggen <3


Det är ju några höjdmeter man går och när man sen fick pulsa så säger mina ben att det räcker med steg för idag.


Önskar er en fin onsdag där ute <3


Ekorrfilm 1

Ekorrfilm 2

1,5 km benpass i djupsnö

Reliven: 24.4 km Fagersta, Norberg, Lapphyttan, Långmossen, Ötjärnsvägen, Kottmossen



38 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Commenti


bottom of page