top of page
  • Bruksledaren

Bland röjsågar och jägare!

(Betalt samarbete med RevolutionRace. Inlägget innehåller reklam och annonslänkar) Långfredagen startade med en tur på Bruksleden vid Björnbackarna. Jag hann inte mer än 15 meter från SECO-parkeringen när jag såg första bilen och förstod att det var jakt...någonstans... Fortsatte rakt fram och vid nästa väg höll röjsågarna på för fullt istället...


Fortsatte förbi Djupadalsvägen och upp mot Jättåsarna där nästa bil med hundar stod och jag mötte då en jägare.

Jag frågade hur stort området var idag som de täckte och han sade att de precis avslutat dagens jakt. Han var också snäll nog att tala om var grisarna hållit hus och var de gillade att ligga o tryna. Efter det gick jag tillbaka en bit och följde Familjeleden fram till cykelmarkeringarna och valde den nedre delen istället.


Jag testade en stig jag aldrig gått förut och kom då ut på Djupadalsvägen och fortsatte sen upp via grusvägen mot Linjan. Tog sen in på stigsystemet där Naturpasset 2017 gick (om jag inte missminner mig) för att känna av vibbarna om det möjligtvis kommer vara lite kontroller även här igen... Turen landade på 10 km och jag är glad att jag slapp stöta på grisarna de jagat. Jag önskar er en fin Långfredag.

Idag skippade jag jackan och tog dubbla Illusion Hoodies från Revolution Race istället. Det blev så varmt när solen tittade fram att en åkte av. Passa på att handla lite på påskrean nu på Revolution Race!


54 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page