top of page
  • Bruksledaren

Damasker, två tändstickor och möte med fin räv...

...bjöd denna lediga måndag förmiddag på. Genom snö, hagel och regn lyckades jag pricka in 8 kontroller på dagens mycket blöta tur.


Jag var tveksam till att ens gå ut när jag såg vädret idag, men visste att jag skulle bli oerhört besviken om jag inte tog åtminstone 3 kontroller på Naturpasset idag när jag har ledig måndag.


Med tanke på vädret så valde jag att dra på mig de damasker jag köpt för att testa dem ordentligt. Jag hade mina Meindlkängor men med vetskap om att det skulle bli både bäckkrökar och mossar så ville jag vara säker på att fötterna skulle hålla sig torra, vilket de också gjorde.


Det blev några nya stigar även idag och fler än tre kontroller ;) Vid kontroll 30 såg jag något röra sig lite längre in i skogen men fick tyvärr inte med den stora fina räven på film som jag hoppats. Ni får lita på mitt ord att det var en av de största och vackraste rävar jag sett.


Småfåglarna kändes sällskapssjuka och de hoppade på marken framför fötterna och väldigt nära så jag kände mig definitivt inte ensam trots att jag var den enda människan i hela skogen idag, till skillnad mot igår. Osäker på om jag skulle göra upp eld och fixa käk som planerat gick jag åt den eldstad jag siktat in mig på. Snön hade övergått i regn men det lättade lite och jag bestämde mig för att göra ett försök. När jag tog upp tändsticksasken så låg där TVÅ tändstickor bara! Jag tänkte: - Detta går aldrig! och regnet ökade igen. Men envis som jag är så försökte jag bygga tak på grillgallret och starta en brasa under med det torra småvirket jag hade med.


Trodde knappt mina ögon när jag faktiskt lyckades! Sotpannan fylldes med mexikansk soppa som fick puttra i 5 minuter innan jag åt, packade ihop och gick tillbaka för att ta två kontroller till innan hemgång.


Det blev en skön varm dusch och lite skorpor o kaffe när jag kom hem. Nu ska jag slappa resten av dagen och ladda för 3 kvällspass i köket och ett 10-timmars städpass på fredag innan ledig helg. Ha en riktigt fin måndag!


Dagens Relive:

Det snöade skapligt ett tag:


57 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page