top of page
  • Bruksledaren

Det var en gång en stig...

Uppdaterat: 8 sep. 2019

...men stigen försvann... Den inledningen passar bra till dagens 25.2 km som gick mot Ombenning Dammsjö, men via en ny stig som jag inte gått tidigare. Underbara 9 grader och nu är äntligen min årstid här!


Jag var på väg att vända ett tag då det kändes som stigen var på väg åt ett annat håll, men jag fortsatte en bit och kom fram till ett ställe jag kände igen mig. Men här hade de kört med skogsmaskiner så stigen jag en gång följt här var inte framkomlig och knappt synlig.


Jag valde att följa traktorspåret istället upp på höjden och kom fram i Kråkstens naturreservat där jag gått två gånger tidigare. Jag följde stigen en bit och tog av där jaktmarkeringarna från i fjol hade ledsagat mig ut på skogsvägen som går fram till Ombenning Dammsjö.


Väl framme vid eldstaden, tände jag en brasa, fixade käk o lite kaffe innan jag gick tillbaka den vanliga stigen genom skogen.


När jag sen var framme vid Sänkmossen tittade jag på klockan och beslöt mig för att undersöka ytterligare en stig/skogsväg som går till höger om sopis om man kommer från Jaktskyttebanevägen/Hyppenbenningvägen.


Jag kan ju inte påstå att det är trevligt att gå förbi sopis och nu kom jag väldigt nära, men jag slapp asfalten och fartdårarna. Det skulle visa sig att jag kom fram vid Lilla London till slut och denna stig anslöt till den stig jag undersökte i våras.


Flera rådjur, massor av älgflugor och småfåglar men inga vildsvin eller älgar trots den tidiga morgontimmen och i deras habitat.


En skön tur där jag nu kan välja två nya rutter om jag så vill. Det är roligt att en planerad tur blir en upptäcktsfärd!


Fin onsdag på er!

Rådjur vid Hyppenbenning. Stod och lockade på en svart katt, såg att den blängde på något, vred blicken och såg rådjuren. Skrattade för mig själv.

Åh dagens Relive:



46 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comentarios

No se pudieron cargar los comentarios
Parece que hubo un problema técnico. Intenta volver a conectarte o actualiza la página.
bottom of page