top of page
  • Bruksledaren

Elefantspillning innan Bruksleden...

...ja, ni läste rätt. På dagens 15 km ringer telefonen medan jag går i mördarbacken innan Lilla Abborrtjärn och etapp 15 på Bruksleden. Jag flåsar på rätt bra och när jag talade om för personen vart jag var och varför jag flåsar, säger hen:

- Visste du att den vägen är packad med elefantskit?

- VA?! utbrast jag skrattflåsande.

- Jo, det är sant! De använde spillning från elefanter för att packa vägen för några år sedan när det var en cirkus i Fagersta.


Detta var helt ny information för mig men hen bedyrade att det var sant så jag kan ju inte annat än tro på det. Men lite kul och annorlunda fakta som jag aldrig hört någon nämna tidigare.


Nåväl, idag blev det alltså 15 km hemifrån centrala Fagersta upp till Abborrtjärn för en sopplunch. Jag invigde mina nya Icebugs som får mer än godkänt.


Trots att bommen nu är nere så var det flera andra där varav några vandrare som valde platsen bredvid mig för sin vilostund.


Dagens tur innefattade mycket hjärngympa då jag står i en svår jobbsituation där jag i veckan ska välja vilket jobb jag vill ha. Fortsätta där jag är idag eller gå vidare till ett annat företag.


Det kommer krävas ytterligare funderingar innan jag bestämmer mig men hoppas på att det samtal jag väntar på kommer imorgon.


Helgen har varit helt fantastisk och speciellt gårdagens AW med kollegorna då vi bowlade och åt gott. Jag bjöd hem alla till mig före och naturligtvis var vi ute till två sprakande brasor, massa gott att dricka och mycket att prata om.


Jag hoppas på en händelserik och positiv kommande vecka där jag känner mig säker på vad jag vill och kan se ljust på framtiden.

Uppför, uppför, uppför


90 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page