top of page
  • Bruksledaren

En fyramilsvandring...

...via delar av Bruksledens etapper 19, 14 och 15 (korsade 20) blev det igår söndag den 13 september. Vi hade tillbringat helgen i Malingsbo på campingen och jag bestämde mig för att gå hem till Fagersta.


Jag ville dock inte anstränga knäet med att gå kuperat så valde att följa landsvägen fram till Baggbron och svänga in mot etapp 19 förbi Udden och Vargberget istället för att gå Bruksleden via Malingsklack. 14.3 km var det från campingen fram till korsningen in mot Udden.


Det blåste stormvindar emellanåt men det gjorde inte så mycket då det mestadels var medvind. Jag fick se fina rådjur, nyfikna får och vitvågor på Storsjön efter att ha passerat Udden. Just detta område heter lustigt nog också Fagersta och här satte jag mig och vilade efter de första 16.5 km:erna.


Följde skogsvägen förbi Främshyttan och vek in mot Stora Mörttjärn där jag undersökte en stig ner till vattnet jag sett gången innan. Här gjorde jag lunch: Satay chicken. Allt blåste ner och omkull så här tappade jag humöret lite eftersom det var meningen att jag skulle försöka få till en timmes vila.


Istället blev det en kamp mot vinden men benen fick hämta sig en stund i alla fall innan jag fortsatte mot Bruksledens etapp 14 för att gå fram till Abborrtjärn. Väl framme där så vilade jag igen.


Sedan kom den jobbigaste delen: sista milen hem... Alltid lika drygt när man vet att det är sista biten... Varför är det så?


Det blev ett glapp på reliven p.g.a. radioskugga så 38.6 km mätte de två uppdelade distanserna men jag vet att det fattades cirka 2 km så 4 mil blev det garanterat.


Väl hemma var det dusch, mat och sömn som gällde. 10 timmars vila räckte för att jag skulle känna mig som ny igen och inte gå som en anka. Jag gick till jobbet idag och klarade 10 timmar även där galant.


Nästa tur blir förhoppningsvis på onsdag.


Tack skogen för allt du ger <3


De delar av Reliverna som spelades in men fattas alltså 2 km cirka.



95 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

コメント


bottom of page