top of page
  • Bruksledaren

En naken man på Bruksleden...

...var en av de saker jag stötte på under dagens heta 24.6 km från Baggbron hem till Fagersta (blev avsläppt efter en fiskehelg i Malingsbo).


Onekligen var det inte meningen att han skulle näcka men underbyxorna råkade hänga med när han skulle ta av sig de varma MC-kläderna.


-Oj, var det enda jag hörde och hans kompisar som skrattade lite försynta när de fick syn på mig i den något kanske pinsamma situationen...


Detta inträffade på etapp 19 där jag även stötte på två trevliga kvinnor (i höjd med området som faktiskt heter Fagersta, nära Främshyttan) som jag fick en pratstund med då de var nyfikna på vart jag kom ifrån och skulle gå.


Jag traskade vidare i hettan och utan kylhandduken hade jag nog aldrig pallat hela vägen hem, men jag ville verkligen röra på mig innan den nya jobbveckan började och hade gett mig sjutton på att gå hem.


Nedanför Orrberget stannade jag till och tog lite käk i skuggan och massa vatten. Fortsatte fram på grusvägen och vek in mot Stora Mörttjärn och sen Bruksledens etapp 14 fram till Abborrtjärn. Stannade till vid Lilla A. och käkade igen, blötte huvudet och svalkade mig i skuggan innan de sista 11 km hem via Jönsbacken och Hedkärra.


Väl hemma kunde jag konstatera att solen tagit rejält på högerarmen och det lär kännas inatt. Tårna var inte tejpade och därmed var blåsorna ett faktum men nu ska fötterna få vila till morgondagens 10-timmarspass på jobbet.


Det blev en kämpigt varm tur på 24.6 km men lika nöjd varje gång jag presterar och rör mig.


Beroende på väder och vind så blir förhoppningsvis nästa tur på onsdag eller torsdag.


Åh så såg dagens tur ut.




154 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page