top of page
  • Bruksledaren

En vandring för MS...

...är insamlingen jag kör varje år till förmån för MS-forskningen och arbetet kring den inför World MS-Day som infaller 30 maj varje år.


Så helgens totala 36,5 km dedikerar jag till insamlingen eftersom jag i år jobbar det datumet. Den som vill skänka en slant kan göra det här: Bruksledaren - en vandring för MS <3 Jag kommer tillägna samtliga vandringsturer fram till 30 maj till insamlingen och den är öppen för gåvor året runt.


Fredagens tur till Malingsbo började vid Morbyn där jag blev avsläppt och gick via en liten skogsväg som övergick i stig vid Lilla Mörttjärn. En helt ny väg för mig. Sedan gick turen via: etapp 19 - Främshyttan, Ivarbyn (där en sällskapssjuk häst ville prata), in vid Skräddarbo och en bit på Bruksledens etapp 20 vid Getingtäkten längs Jerån, sen in vid Skälsjöarna på etapp 22 hela vägen fram till Sandvika där etappmålet var ungefär 1 km längre bort.


Jag gjorde upp eld i väntan på maken som skulle komma med husvagnen. Det blev 2 timmars väntan ungefär och det såväl stormade som snöade i intervaller innan det blev kav lugnt.


På lördagen undersökte vi skogsvägen nära oss jämte Kvarntjärn och maken kämpade på bra med sitt släpande ben som är en del av sjukdomsbilden i hans MS.


På söndagen blev jag avsläppt i Baggbron och traskade hem via Udden, Bruksledens etapp 19, Stora Mörttjärn, Lilla Rotsjön och upp till Högbyn via de gamla skidspåren samt etapp 15. Jag har haft latent pollenallergi som nu verkar ha brutit ut för det har varit kämpiga dagar nu men antihistamin hjälper så vi hoppas det blir bättre snart.


Nu väntar en ny jobbvecka och önskar er fina kommande dagar.


Fredagens 2 mil Morbyn till Malingsbo

Fredagens Relive:


Bilder från lördagens korttur med maken nära Kvarntjärn:


Bilder från dagens tur 9/5 hem Baggbron till Högbyn

Rumpan på en hare i början på videon:

Och dagens relive:



50 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page